همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه موفق و فراگیر شهری با مشارکت مردم و از طریق تشکل های مردمی امکان پذیر است.

مرتضی طلایی

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضی طلایی در نخستین نشست تبیین راهبردهای ستاد ساماندهی تشکل های مردم نهاد شهر تهران افزود: مشارکت مردم در اداره شهر از سیاست های شورای اسلامی شهر تهران و مجموعه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه محله محوری و واگذاری اداره امور شهر به مردم از رویکردهای تازه مجموعه مدیریت شهری است گفت: برای انجام این امور به سرمایه های اجتماعی نیاز داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر افزود : برای استفاده از ظرفیت های موجود در تشکل های مردمی ، تعاملی دوسویه لازم است به طوری که در آن باید انتظارات مدیران شهر از مردم و توقعات مردم از مجموعه مدیریت شهری با هم لحاظ شود.

طلایی محور فعالیت ستاد ساماندهی تشکل های مردم نهاد را مدیریت شهری دانست و گفت: این ستاد به دنبال رسیدن به یک نقطه اشتراک برای فعالیت مشارکتی است. وی افزود: در این ستاد قصد داریم تا با ساماندهی تشکل های مرتبط با مدیریت شهری از طرح ها، ابتکارات، خلاقیت ها و از وضعیت آنان در حوزه های پژوهشی، توانمندسازی و آموزشی در جامعه استفاده کنیم.

طلایی ادامه داد: به این منظور پس از فراخوان، بانک اطلاعات توانمندی ها و ظرفیت های این تشکل ها ایجاد شد و 12 کارگروه در موضوعات مختلف مدیریت شهری شکل گرفت. وی تاکید کرد: شرط پذیرش و فعالیت این تشکل ها در ستاد ساماندهی داشتن مجوز قانونی برای فعالیت و دارا بودن شاخصه های دینی، انقلابی و مذهبی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مجموعه 1200 تشکلی که در بانک اطلاعات ستاد به ثبت رسیده 450 تشکل در حوزه های مذهبی، گردشگری، جوانان، بانوان، محیط زیست و آسیب های اجتماعی فراخوان شده است. طلایی در پایان از اعضای تشکل ها خواست تا تلاش خود را برای از بین بردن این ذهنیت منفی در جامعه که تشکل ها برای دریافت پول با مجموعه های دولتی همکاری می کنند بکار گیرند.

کد خبر 115784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز